dimecres, 12 de juny de 2013

Valoració del blog

Com a cloenda de les activitats de reflexió que he anat penjant a aquest blog, valoraré els fets que he considerat positius, i que m’han ajudat en el meu creixement acadèmic, i faré algun suggeriment.

Lectors i lectores, aquesta és la darrera entrada que faré a aquest blog, ja que els fets que vulgui compartir amb tots vosaltres més endavant els penjaré a la pàgina principal del meu blog de carrera: http://aprenemaensenyar.blogspot.com.

Aquí va la reflexió:
Per començar, he de dir que el fet que les mestres ens posessin una data límit per penjar cada activitat al blog, personalment m’ha estat de molta ajuda. Sé cert que si no hagués tingut al cronograma les paraules “data límit”, hauria anat deixant passar les activitats, sense fer-les. Llavors, no les hauria anat fent simultàniament a mesura que donàvem cadascun dels mòduls temàtics, i no hauria tingut relació ni consonància amb els temes.

Haver de justificar cada competència assolida m’ha ajudat a pensar què estava treballant a cada entrada al blog, i de quina manera ho estava fent. A més, m’ha ajudat en el sentit d’argumentar el per què faig les coses.

Per al proper any, el que proposo i que ja he recollit a la valoració del quadern d’aprenentatge, és que totes les activitats s’hagin de fer al blog, en lloc de tenir una part al blog i una part al quadern d’aprenentatge.

A continuació us presento els avantatges que trobo a fer les activitats al blog:
-        Els alumnes aniran agafant més pràctica amb el tema dels blogs.
-        Es compartiran de ver totes les activitats dels mòduls, de manera que les activitats de tipus “Contrasta-ho amb els teus companys” serien més fàcils de fer; les tindríem a un click.
-        Els alumnes s’estalviarien haver de fer exercicis molt semblants, que sovint apareixen repetits o molt semblants a les activitats del quadern d’aprenentatge.
-        Hi hauria una data límit per penjar els exercicis, cosa que serviria per dur les activitats al dia.
-        No es gastaria paper ni tinta d’impressora, apropant-nos nosaltres mateixos a la cultura ecològica que volem inculcar als nostres infants.
-        Les nostres professores tindrien enllestida la feina de corregir d’un sol cop, en lloc d’haver de corregir per una part el blog, i per altra les activitats del quadern d’aprenentatge.

COMPETÈNCIES TREBALLADES EN LA REALITZACIÓ D’AQUEST EXERCICI:
1.1. Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l’hora de resoldre les activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l’assignatura
He treballat aquesta assignatura perquè l’activitat consisteix en reflexionar sobre l’ús del blog, motiu pel qual he hagut de pensar en totes les activitats realitzades al blog.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada