Com a cloenda de les activitats de reflexió que he anat
penjant a aquest blog, valoraré els fets que he considerat positius, i que m’han
ajudat en el meu creixement acadèmic, i faré algun suggeriment.
Lectors i lectores, aquesta és la darrera entrada que
faré a aquest blog, ja que els fets que vulgui compartir amb tots vosaltres més
endavant els penjaré a la pàgina principal del meu blog de carrera: http://aprenemaensenyar.blogspot.com.
Aquí va la reflexió:
Per començar, he de dir que el fet que les mestres ens
posessin una data límit per penjar cada activitat al blog, personalment m’ha
estat de molta ajuda. Sé cert que si no hagués tingut al cronograma les
paraules “data límit”, hauria anat deixant passar les activitats, sense fer-les.
Llavors, no les hauria anat fent simultàniament a mesura que donàvem cadascun
dels mòduls temàtics, i no hauria tingut relació ni consonància amb els temes.
Haver de justificar cada competència assolida m’ha ajudat
a pensar què estava treballant a cada entrada al blog, i de quina manera ho
estava fent. A més, m’ha ajudat en el sentit d’argumentar el per què faig les
coses.
Per al proper any, el que proposo i que ja he recollit a
la valoració del quadern d’aprenentatge, és que totes les activitats s’hagin de
fer al blog, en lloc de tenir una part al blog i una part al quadern d’aprenentatge.
A continuació us presento els avantatges que trobo a fer
les activitats al blog:
-
Els alumnes aniran agafant més pràctica amb el tema dels
blogs.
-
Es compartiran de ver totes les activitats dels mòduls,
de manera que les activitats de tipus “Contrasta-ho amb els teus companys”
serien més fàcils de fer; les tindríem a un click.
-
Els alumnes s’estalviarien haver de fer exercicis molt
semblants, que sovint apareixen repetits o molt semblants a les activitats del
quadern d’aprenentatge.
-
Hi hauria una data límit per penjar els exercicis, cosa
que serviria per dur les activitats al dia.
-
No es gastaria paper ni tinta d’impressora, apropant-nos
nosaltres mateixos a la cultura ecològica que volem inculcar als nostres
infants.
-
Les nostres professores tindrien enllestida la feina de
corregir d’un sol cop, en lloc d’haver de corregir per una part el blog, i per
altra les activitats del quadern d’aprenentatge.
COMPETÈNCIES TREBALLADES EN LA REALITZACIÓ D’AQUEST
EXERCICI:
1.1. Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l’hora
de resoldre les activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum
i a l’assignatura
He treballat aquesta assignatura perquè l’activitat
consisteix en reflexionar sobre l’ús del blog, motiu pel qual he hagut de
pensar en totes les activitats realitzades al blog.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada