Després d’una gran feina de recerca, tot visitant el llistat de blogs de l’assignatura
SENCER, em vaig decidir a fer comentaris sobre bones pràctiques als blogs que
exposo a continuació:
1. Blog de Mª Àngels Tugores.
Bona pràctica: La setmana del protagonista.
URL:http://maangelstugores.blogspot.com.es/2013/04/com-bona-practica-la-setmana-del.html#comment-form
Comentari:
«Hola, Ma Àngels.
Aquesta pràctica que has penjat la considero molt bona pràctica educativa.
Tu mateixa ho expliques a la teva entrada: "L’ objectiu general és identificar els primers grups socials de pertinença i de relació (família, escola, aula…), reconeixent-se a si mateix com a membre dels grups socials als quals pertany i establir vincles de relació interpersonal amb els seus membres".
Tu mateixa ho expliques a la teva entrada: "L’ objectiu general és identificar els primers grups socials de pertinença i de relació (família, escola, aula…), reconeixent-se a si mateix com a membre dels grups socials als quals pertany i establir vincles de relació interpersonal amb els seus membres".
Estic totalment d'acord amb tu, i els arguments que podria donar, serien
repetir el que ja has explicat.
M'imagino la cara de felicitat que deuen tenir els nens quan els deu tocar
ser el protagonista. Que els teus familiars, a qui tant estimes, vagin a la
teva escola i facin activitats amb els teus companys, és fantàstic! I són
records molt especials que mai no s'obliden, i que sempre et fan treure un
somriure (jo encara recordo quan els meus pares venien a fer algun taller a la
meva aula!).
No sé si en sou conscients, però esteu contribuint a la felicitat dels
infants, i a crear bons moments, que es convertiran en bons records.
Enhorabona.
Natalia»
Natalia»
2. Blog de Lourdes Parpal Ramis
Bona pràctica: El canvi de bolquers
Comentari:
«Hola Lourdes.
Em trobo a un centre al qual la situació de vegades és semblant. Més que
res en el no confiar en les possibilitats dels infants.
Et diré, si et serveix de consol, que només pel fet que deixin pujar els
infants al canviador, ja pots considerar aquesta pràctica com a molt bona,
perquè al menys en aquest moment afavoreixen l'autonomia dels infants (que
també caldria pensar si es fa per afavorir l'autonomia, o per comoditat de la
mestra).
Sí que és cert que aquests contactes tan càlids i propers que es produeixen
en el canvi de bolquers són mostres d'afecte i de respecte cap a l'infant, i
personalment em trobo amb el mateix. El que no sé si a tu et succeeix, és que a
mi se'm ve al cap la pregunta següent: realment fan aquest contacte corporal
càlid perquè els surt així, perquè són amoroses? O rere tot això hi ha una
intencionalitat educativa?
I finalment et proposo una idea sobre la situació de l'escola, per a què no
et capfiquis molt amb el quefer de les mestres i intentis gaudir: potser és
falta de motivació, però tal vegada també és que l'equip docent es troba en la
"zona de confort" que vam veure al vídeo de l'assignatura: creuen que
ho tenen bé així, i fa vessa ("pereza") canviar.
Si mires per la part positiva aquest centre, hauràs après quines coses no
vols repetir en el teu futur professional, i també hauràs agilitzat la ment
pensant com canviaries els diferents espais i temps.
Ànims, i sort.
Natalia»
3. Blog de na Marina
Bona pràctica: Relacions intergeneracionals
Comentari:
«Hola Marina!
M'ha encantat
aquesta entrada. Igual que tu, també considero aquests intercanvis
intergeneracionals com a bones pràctiques.
A part de la
felicitat que deu suscitar per ambdues parts el conèixer-se, es poden inculcar
molts valors, que avui semblen perduts, als infants. El valor principal seria
el respecte a les persones majors.
A més, es pot
treballar l'empatia: que els nens s'intentin posar en el lloc d'aquests avis,
que han d'estar vivint a un lloc que no és casa seva. Fins i tot es pot fer que
els nens valorin molt més la seva situació, que en alguns casos serà la d'estar
vivint a casa amb els seus familiars.
Ben segur que també
els avis es deuen sentir joves i importants el dia en què van ells a l'escola.
Finalment, vull
remarcar que aquesta tan bona pràctica que realitza la teva escola, compleix
amb aquells requisits que vèiem a Intervenció Educativa I i a Observació i
Documentació de "Escola oberta a la comunitat", i de "treball en
xarxa".
Tothom hauria d'intentar treballar conjuntament per aconseguir fites com aquestes. Així, tothom veuria que els seus contextos (escola, residència...) estan interconnectats amb altres contextos, i es poden retroalimentar mútuament.
Tothom hauria d'intentar treballar conjuntament per aconseguir fites com aquestes. Així, tothom veuria que els seus contextos (escola, residència...) estan interconnectats amb altres contextos, i es poden retroalimentar mútuament.
Enhorabona pel bloc.
Natalia (Menorca)»
COMPETÈNCIES TREBALLADES EN LA REALITZACIÓ D’AQUEST EXERCICI:
4.2. Identifica bones pràctiques, les compara.
He treballat aquesta competència en el moment en què he revisat tots els
blogs de les companyes de l’assignatura i he seleccionant les tres que m’han
semblat millors.
4.3. Elabora hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d’un recull
d’informació.
En algun dels blogs he fet una suposició de per què passa un fet determinat
a l’escola a la qual fa pràctiques una companya, treballant doncs aquesta
competència 4.3.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada