dissabte, 8 de juny del 2013

L'exterior de les aules

A partir d'haver vist tants projectes de millora, me n'adono que molts d'aquests són referits als exteriors del centre i de les aules,  bé pel que fa al pati, o bé pel que fa a l’hort escolar o als passadissos.

Això em duu a pensar: si aquestes són les propostes de millora, o bé d’inici (en alguns casos el pati estava buit, o a les escoles no hi havia cap hort creat i s'ha hagut de partir de zero), vol dir que s’han descuidat els espais exteriors. 
Significa que els esforços de la comunitat educativa s’han centrat en allò referent a l’interior del centre, sovint únicament a l’interior de la classe, i s’han descuidat els espais exteriors.

I crec que si no s’ha tingut cura d’aquests espais exteriors, és perquè s’han considerat com a no educatius, o com a aliens a l’educació dels infants. S’ha tingut una visió fragmentada de l’educació, i dels espais que conformen una escola.

Tot educa, ho hem anat descobrint. I s’ha d’inculcar als docents aquest principi. Que s'aprofitin els passadissos, els patis, els jardins i els horts. Encara queda camí a fer per treballar la globalitat, però m’encoratja veure que nosaltres, les generacions de futurs mestres, treballem amb ganes per aconseguir la globalitat. Voler és poder!

COMPETÈNCIES TREBALLADES EN LA REALITZACIÓ D'AQUEST EXERCICI:
2.5. Recull dubtes i dilemes
Per mi això que acabo d'exposar és el dubte de per què es descuida l'exterior d'una escola.

3.1. Es fa preguntes sobre el que ha observat quant al funcionament del centre

Molt lligat amb la competència anterior, en tot el text em faig preguntes sobre el per què dels espais exteriors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada